I Jornada de Estudios sobre Masonería en Argentina y América Latina

Influencia de la Masonería en el Pensamiento Político de la Revolución de Mayo

22 de Mayo de 2010 / Sede de la Masonería Argentina. Pte. Perón 1242. CABA

Libro “Masonería en la Revolución de Mayo. Influencia en el pensamiento político”

Libro “Masonería en la Revolución de Mayo. Influencia en el pensamiento político”
La Gran Logia de la Argentina de Libres y Aceptados Masones y a la Universidad de Buenos Aires auspician esta primera edición de nuestro libro “Masonería en la Revolución de Mayo. Influencia en el pensamiento político”, constituyéndose en el primer libro impreso por la editorial de la Gran Logia de la Argentina “Ediciones Masónicas Argentina”. Una investigación del Centro de Estudios para la Gran Reunión Americana, del Equipo de investigación: Ricardo Romero, Roberto Sahakian, Verónica Baston, Antonio Las Heras, Nicolás Breglia, Andrea Marisa Romandetti Dasso, Jorge Cabezas, Sylvia Ruz Moreno, Germán Boure, María del Carmen Romano, Mario Luján Benítez Reyes y textos de Emilio Corbière.

Proyecto de Investigación: Influencia de la Masonería en la Revolución de Mayo

Director: Lic. Ricardo Romero

Nos proponemos en esta investigación analizar los componentes de las ideas masónicas a fin de relacionarlas en su influencia en la construcción del Estado Argentino. Haciendo una construcción analítica de fuentes históricas: documentos, escritos, proclamas y biografías, a fin de dilucidar cuáles fueron los componentes que marcan la influencia de la masonería en el Pensamiento Político de la Revolución de Mayo, sosteniendo que el esquema de Logia permitió un accionar similar a un partido de cuadros en el proceso revolucionario.

Análisis

La Logia Lautaro es la organización emblemática del análisis historiográfico. Debe su nombre a los relatos que contó Bernardo O´Higgins a Miranda sobre la oposición que realizó el toqui mapuche Lautaro a la dominación española de Chile en el siglo XVI. En sus principales objetivos estaba la de lograr la independencia de América, para establecer una confederación de repúblicas. Seguían la línea de los Caballeros Racionales, Logia creada en 1807 y que luego tomaría en Cadiz el nombre mismo de Lautaro.

Es interesante ver que la masonería llega de la mano de los liberales españoles y no de los ingleses, como critica la línea revisionista. De hecho, cuando llegan San Martín y Alvear a Buenos Aires en 1812, venían actuando logias previas, entre la más reconocida fueron las Independencia, una que levantó columnas en 1795 y otra del mismo nombre que trabajaron desde 1806 hasta confluir en la Lautaro. Si bien son logias de influencia masónica, las mismas eran operativas, con lo cual podían salirse del ritualismo y concentrarse en los objetivos específicos establecidos. Además, como comenta José Stevenson Collante, durante el proceso revolucionario, los miembros de la masonería tenían doble investidura, participaban en Logias Regulares Universales y de Logias Operativas de carácter patriótico para la revolución americana. Algunos de los principales miembros a destacar fueron: Francisco de Miranda, Andrés Bello y Simón Bolivar de Venezuela, José María Caro de México, Bernardo O´Higgins de Chiles, Juan Pablo Fretes de Paraguay; y en Argentina actuaron José de San Martín, Carlos de Alvear, Bernardo de Monteagudo, Gervasio Posadas y Tomás Guido, entre otros.

En lo académico, nos señala Emilio Corbiére (La Masonería) que si bien existen marcadas evidencias de los vínculos masónicos, por diversas razones, no se profundizan los análisis de sus implicancias. Existen trabajos que estudian el accionar de las Logias en la región, desde La Logia Lautaro por Emilio Gouchon, La masonería y la independencia de América por Nicolás Navarro, La Logia Lautaro y la independencia americana por Antonio Rodriguez Zuñiga, La Masonería a través de sus hombres por Alcides Lappas, o San Martín, la Logia Lautaro y la Francmasoneria por Fabián Onsari; o análisis específicos estudian la Revolución de Mayo, como uno reciente de Marcela Ternavasio, Gobernar la Revolución, que estudia los poderes en disputa en ese período, y en el cuál la pertenencia de los mismos a la masonería no es problematizada. Y si bien, existe la investigación Lucia Gálvez (Como dios manda? Iglesia, masonería y estado en la Argentina) quien estudia la participación de curas y masones en el proceso emancipatorio.

Lo cierto es, que la mayoría de éstos trabajos tienen un carácter esencialmente histórico y en todo caso, dejan en todo caso como un aspecto anecdótico el vinculo entre masonería y la emancipación, o la mirada se centra en un aspecto histórico del proceso. Se trata de dar una aproximación politológica al análisis para ver los componentes estructurales del pensamiento masónico derivados en el proyecto político de la revolución.



Lanzamiento de la Jornada

lunes, 23 de diciembre de 2013

The Ultimate Hard-Body Exercise

The Ultimate Hard-Body Exercise
Get a rock-hard body from head to toe, and ripped abs with this exercise!

A Look at the "Front Squat" (a shocking exercise not just for legs, however conjointly rock exhausting abs!)

As you will have already discovered, the squat is at the highest of the heap (along with alternative greats like deadlifts and clean and presses) jointly of the foremost effective overall exercises for exciting body composition changes (muscle gain and fat loss).

This is as a result of exercises like squats and deadlifts use a lot of muscle teams beneath an important load than nearly the other weight bearing exercises known to man. Squats and deadlifts use many muscles throughout your entire body to maneuver the load and conjointly to stabilize your body whereas doing the drill.

Hence, these exercises stimulate the best secretion responses (increasing fat-burning & muscle building human growth hormone, androgenic hormone, etc.) of all exercises.



Another weird fact: University analysis studies have even tried that inclusion of weighted squats into a educational program will increase higher body development, additionally to lower body development, even if higher body specific joint movements aren't performed throughout the squat. whether or not your goal is gaining lean muscle mass, losing body fat, building a powerful and useful body, or rising athletic performance, the essential squat and deadlift (and their variations) ar some of the last word exercises to accomplish this.

If you don’t believe American state that squats and deadlifts ar the premise for a lean and powerful body, then plow ahead and be part of all of the opposite overweight folks pumping away senselessly for hours on boring cardio instrumentality and obtaining zero results!

Squats may be through with barbells, dumbbells, kettlebells, or perhaps simply weight. Squats ought to solely be through with free weights â€" ne'er with a Smith machine! (This article shows why smith machine squats ar a alarming exercise for your body)

Side note: My program, the reality regarding Six Pack Abs contains the complete story on why machines ar therefore inferior and even doubtless DANGEROUS compared to free weights.
See What 5 foods to kill belly fat ( Clic Here For More Information )

The type of squat that folks ar most accustomed to is that the weight back squat wherever the bar is resting on the musculus trapezius muscles of the higher back. several skilled strength coaches believe that front squats (where the bar rests on the shoulders before of the head) and overhead squats (where the bar is fastened get into a snatch grip overhead throughout the squat) ar a lot of useful to athletic performance than back squats with less risk of lower back injury.

I feel that a mixture of all 3 (not essentially throughout constant section of your workouts) can yield the most effective results for overall muscular development, body fat loss, and athletic performance. Front squats ar moderately tougher than back squats, whereas overhead squats ar significantly tougher than either back squats or front squats. i will cowl overhead squats in an exceedingly future account issue.

If you're solely at home with acting back squats, it'll take you a number of sessions to become snug with front squats, therefore begin out lightweight. when some sessions of follow, you'll begin to feel the groove and be ready to increase the poundage.

To perform front squats:

The front squat recruits the abdominals to a far higher degree for stability thanks to the a lot of upright position compared with back squats. it's largely a lower body exercise, however is nice for functionally incorporating core strength and stability into the squatting movement. If you are doing front squats right, you will feel a tough contraction in your abs throughout these.

It may be slightly troublesome to find out a way to properly rest the bar on your shoulders. There ar 2 ways in which to rest the bar on the front of the shoulders.

In the 1st technique, you step beneath the bar associated cross your forearms into an “X” position whereas resting the bar on the dimple that's created by the shoulder muscle close to the bone, keeping your elbows up high in order that your arms ar parallel to the bottom. You then hold the bar in situ by pressing the thumb aspect of your fists against the bar for support. this method may be a bit difficult and you would like to form bound to have the load resting on muscle and not bone!

Alternatively, you'll be able to hold the bar by putting your palms set about and therefore the bar resting on your fingers against your shoulders. For each strategies, your elbows should stay awaken high to stop the load from falling. Your higher arms ought to keep parallel to the bottom throughout the squat. decide that bar support technique is more well-off for you.

Then, initiate the squat from your hips by sitting back and down keeping the load on your heels as opposition the balls of your feet. Squat right down to a footing wherever your thighs ar close to parallel to the bottom, then press keep a copy to the beginning position. Keeping your weight a lot of towards your heels is that the key consider squatting to safeguard your knees from injury and develop robust injury resistant knee joints.

Keep in mind â€" squats done properly truly strengthen the knees; squats done incorrectly will injury the knees. follow 1st with associate un-weighted bar or a comparatively lightweight weight to find out the movement. most of the people ar shocked however exhausting this exercise works your abs once you learn the right type.

You also have to be compelled to use a decent bit lighter weight on front squats compared to back squats. as an example, personally, i take advantage of regarding 250 lbs for eight reps on the rear squat, however on the front squat, i want to be around one hundred seventy five lbs for eight reps, therefore a decent bit lighter.

 


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